Warsztaty | 3. Konferencja o projektowaniu graficznym „Kreatywność na miarę kultury” | 18.09.25

Podczas warsztatów uczestnicy mieli okazję pracować z topowymi specjalistami z branży. 17 września po części wykładowej odbyły się warsztat, które poprowadził Patryk Hardziej, natomiast 18 września była okazja do kreatywnego spotkania z Eugenią Tynną, Symbol Studiem, Studiem Otwartym i Tomkiem Jureckim, Wniedoczasie oraz Altavią Kamikaze + K2.

18 września

  • 10:00 – Eugenia Tynna – Better Letter. Praktyczne warsztaty liternicze. Krótki opis: Podczas warsztatów uczestnicy uczyli się kreślić litery odręcznie. Poznali zasady budowania liter i podstaw letteringu.
  • 10:00  Symbol Studio | WARSZTATY PRO – Proces tworzenia stron www. Krótki opis: od określenia grup docelowych, celów strony aż po stworzenie jej struktury. Praktyki, porady i narzędzia. Te warsztaty koncentrowały się na absolutnie kluczowym etapie każdego projektu cyfrowego: solidnym planowaniu. Zanim przejdziemy do projektowania, musimy wiedzieć „dlaczego”, „dla kogo” i „jak”. Wspólnie przeanalizowaliśmy, jak definiować precyzyjne cele strony, by wiedzieć, co chcemy osiągnąć. Zgłębiliśmy różnice w podejściu do projektowania dla usługi i produktu oraz w modelach biznesowych B2B i B2C. Zwieńczeniem tej części będzie praktyczna nauka budowania logicznej i intuicyjnej struktury (architektury informacji), która stanie się fundamentem dla całego Twojego projektu.
  • 10:00 – Studio Otwarte, Tomek Jurecki – Tożsamość zakorzeniona. Krótki opis: Jak pracować z dziedzictwem w świeży sposób? W trakcie warsztatów pokażemy, jak lokalny kontekst – historia, materiały, opowieści czy atmosfera miejsca – może stać się fundamentem współczesnej identyfikacji wizualnej. Zaczęliśmy od kilku studiów przypadku pokazujących, jak w Studio Otwarte przekładamy dziedzictwo i lokalność na spójne systemy wizualne. Pokazaliśmy też, jak na etapie koncepcyjnym wykorzystujemy moodboardy – jako narzędzie do myślenia i komunikacji.
  • 13:00 – Wniedoczasie | WARSZTATY PRO – Planowanie kampanii promocyjnych według matrycy CZAS. Krótki opis: Grzegorz Jędrek i Paweł Żuk przygotowali warsztaty dla zaawansowanych marketingowców. Przedstawią Wam autorską metodę CZAS.
  • 13:00 – Altavia Kamikaze + K2 – Anatomia skutecznej promocji. Krótki opis: Na warsztatach zbudowaliśmy od zera strategię i konkretny plan działania dla promocji. Nauczyliśmy się, jak świadomie dobierać kanały social media, by trafić prosto do Twojej grupy docelowej. W części praktycznej przygotowaliśmy angażujące treści i proste grafiki, które przyciągną uwagę, nawet przy ograniczonym budżecie. Warsztaty kierowane były zarówno do początkujących.